13 oktober 2021. 't kan verkeren...

Vanmorgen zou de ramenwasser komen. Gepland was dat we de eerste klant zouden zijn, 09.00 uur. Om 08.50 pingde de phone. Jawel, hij was niet in orde, vreesde een griepje of zo en of we een nieuwe afspraak kunnen maken. Dat moet nog gebeuren. Mijn betere helft wilde de auto al wegzetten, dan kan hij gemakkelijker bij de zijramen. Wat denk je? De linkervoorband is helemaal plat. Er steekt een schroefje in het rubber, bijna dezelfde plek als waar het zo'n veertien dagen ook al raak was! Met net zo'n schroefje. Toen konden we nog naar de garage, nu dus niet. ANWB gebeld. Wat een correcte bediening. De mensen aan de telefoon worden vast en zeker getraind om rust in hun stem te leggen. Vriendelijk, kalm, goeie afspraak. Met een uur zou de monteur er zijn. Al veel eerder stond hij op de oprit. Even vriendelijk als de telefonist, geruststellend, maakt hij het euvel in orde. Geen noodbandje omleggen, maar een prop in de opening schieten. Met de tip om meteen naar de bandenman te gaan en daar een definitieve afsluiting laten aanbrengen. 
Als de monteur weg gaat zeg ik nog:" Jullie zijn in het echt net zo vriendelijk als in de reclamefilmpjes! Dank je wel!" "Dat vind ik een echt leuke opmerking, dat maakt mijn dag nu al goed." 
Direct daarna ga ik naar de garage. Baas ziet dat er een bult uitpuilt. "Dat gaan we anders aanpakken en oplossen. Daar kunnen we met een prop niets meer aan doen."
De beste oplossing is een vervroegde bandenwisseling. Bijna half oktober en we rijden al met winterbanden. En in het voorjaar bij de wisseling twee nieuwe voorbanden.
En nu moeten we maar zien of er geen kwade geesten rondwaren in Grijzegrubben.

Reactie toevoegen